Júlia Martí Ochoa

Airbnb's users voice: User-generated content representativeness, sentiment analysis and social media impact (TDX)

 

Directores:

Dra. Berta Ferrer Rosell

Dra. Eva Martín Fuentes

 

Resum:

L'economia col·laborativa ha transformat molt la indústria del turisme, en particular el sector de l'allotjament. A més, la pandèmia de CoViD-19 va implementar bloquejos i restriccions de mobilitat que la societat global mai abans no havia experimentat. Aquesta tesi pretén abordar la situació de l'allotjament d'economia compartida al turisme espanyol abans, durant i després de la pandèmia. Per començar, s'ha realitzat una revisió de la literatura sobre les dues paraules clau “Airbnb” i “lloguers”, cosa que ens permet obtenir una imatge real del que s'ha publicat sobre el tema fins ara. En segon lloc, aquesta tesi també analitzarà més de 16 mil anuncis a Barcelona i 16 mil més a Madrid a les plataformes Airbnb (per a lloguers de curta durada) i Fotocasa (per a lloguers de llarga durada), de Barcelona i Madrid, durant els últims anys. A Airbnb es poden observar diferents tendències referides al volum de llistats, tipus d'allotjament i si els llistats tenen llicència o no. Posteriorment, en base a això, la tesi també pretén examinar com la legislació d‟aquestes dues ciutats espanyoles en relació amb el mercat d‟allotjament d‟economia col·laborativa ha impactat en les ofertes d‟economia col·laborativa. Així, considerant els intervals de dades (pre, durant i postpandèmia), s'analitzaran els canvis en les tendències del mercat enfocant-se als interessos dels nous usuaris, com els nòmades digitals. Finalment, aquesta tesi també té com a objectiu determinar la confiança del percentatge de persones que van participar en la redacció de ressenyes a Airbnb.