RESUM

2307_Gastrotur 10

Atès l'impacte negatiu de la pandèmia sobre la indústria del Turisme, el pes considerable del sector de la gastronomia, la insuficiència de models conceptuals solvents que permetin tractar les dades massives generades pels usuaris o consumidors i compartides als mitjans socials (UGC), i l'escassa i/o immadura presència a Internet (lloc web accessible i mitjans socials) dels restaurants i altres empreses que comercialitzen experiències gastronòmiques, l'objectiu principal d'aquest projecte GASTROTUR és contribuir a la recuperació i la revaloració del sector turístic espanyol relacionat amb les experiències gastronòmiques, a través dels reptes d’innovació i digitalització.

Per això, s'analitzarà la imatge percebuda de les destinacions turístiques intel·ligents (DTI), des d'una perspectiva semiòtica, a través d'UGC sobre experiències gastronòmiques, i la imatge projectada per les organitzacions de màrqueting i gestió de les destinacions (DMO) i pels llocs web dels establiments dedicats a comercialitzar aquestes experiències als DTIs. L'anàlisi de fonts de dades massives UGC, mitjançant un model conceptual i un marc metodològic sòlids, contrastat amb dades sobre rendibilitat empresarial, permetrà millorar la competitivitat del sector i disposar d'informació per plantejar possibles estratègies de comunicació i comercialització de les empreses i DMO a través de la innovació i la digitalització, tenint en compte la perspectiva de gènere i l'accessibilitat als llocs web. Els resultats difosos a través de publicacions, congressos, seminaris, premsa especialitzada i manuals divulgatius poden ser molt útils per als professionals del sector.